شما اینجا هستید

خانه

data encapsulation

برنامه نویسی شی گرا ( قسمت دوم)

 

سلام. امروز قصد دارم باز هم درباره برنامه نویسی شی گرا و مفاهیم این نوع برنامه نویسی بیشتر صحبت کنم.

قبلا متوجه شدیم که توسط اشیا می توانیم در واقع متغیر های جدید به زبان برنامه نویسی اضافه کنیم. متغیر هایی که مفهوم فیزیکی یا ذهنی دارند. مثلا متغیری از جنس شی  ماشین ، ماتریس، بردار و ... در واقع هر چه که در ذهن ما وجود داشته باشد می تواند یک شی یا کلاس باشد. در این قسمت نحوه تعریف یک کلاس در زبان C++ را نشان می دهم:

درباره من

سلام. به وب سایت شخصی من خوش آمدید.

محمد ذات خواهی هستم متولد سال 66 اهل رشت. سال 89 از دانشگاه شریف با مدرک لیسانس مهندسی شیمی و سال 91 از دانشگاه علم و صنعت ایران با مدرک ارشد کنترل و شبیه سازی فرایند فارغ التحصیل شدم، و در حال حاضر به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت گسترش فرایند شریف هستم. از اونجایی که از دبیرستان به الگوریتم و برنامه نویسی علاقه داشتم از همون موقع تو این حیطه کار می کنم. بیشترین توانایی من در طراحی نرم افزار های مهندسی شیمی، طراحی وب و کلا کد نویسی هست. خوش حال میشم بتونم به دیگران کمک کنم خصوصا در حوزه آموزش. سعی می کنم تو این وب سایت مطالب و تجربه هایی که فکر می کنم به درد علاقه مندان به حوزه نرم افزار و برنامه نویسی بخوره قرار بدم. امیدوارم شما هم با نظرات و انتقادات و بحث های علمی تون در ارتقای محتوی علمی این وب سایت من رو یاری کنید.

 

Mohammad Zatkhahi Image

 

.

?>